Sad
was posted at 07:50 with 0 comments
Aku jarang sedih....

Reaction pertama ka bila baca.

Reaction kedua ka..

"Sejak bila Aina reti sedih?"

Muka ka bila tengok GIF tak habis-habis.

Ok ni last.



Tapi jujur...





I'm kinda sad. Not kinda actually, it's real sad. There's a few causes

1. MH370's blackbox
2. Hockey
3. My friend forget me
4. I'm sad
5. Addmath
6. 4 Fail

**

Aku mulakan dengan nombor satu, sedihnya blackbox tak jumpa lagi. Dah lah banyak andaian, tapi aku harap flight tu kene hijack. Aku tau diorang selamat.

Kedua, hoki. Aku kalah. Hari pertama je aku main, hari ni aku fully reserved. Sedih jugak tak dapat main, sebab skill kurang sikit pada orang lain.. Aku ada panik attack bagai kalau atas turf.

Reaction aku bila kawan laki aku bagitau yang kawan aku dah start tusyen.

Lepas tu aku cakap kat diri sendiri "Conceal don't feel, don't let them know."

Ketiga, kawan aku kata nak tusyen sekali. Last-last dia dah daftar dan start belajar harini, aku cuba fikir positif yang dia lupa bagitau aku atau taknak bagitau aku lagi sebab hari ni aku ada game tapi waktu aku cakap aku nak daftar sekali aku serius kot. Aku nak jugak pandai addmath. Haih. So aku nak tunggu seminggu ni, kalau dia tak bagitau no hal ah. Aku tusyen tempat lain, sebab kadang-kadang (selalu) ada geng aku tak belajar. Mungkin jugak dia ingat aku tak serius, sebab tahun lepas aku daftar then tak masuk-masuk well masa tu aku ada crisis. Aku kene pulau ngan kawan aku, hell no nak masuk tusyen sekali.

Keempat, aku sedih tetiba ni nak period lah ni.

Kelima, addmath. Aku dah pasang niat awal tahun haritu aku nak sayang semua subjek baru atau nak cuba sedaya upaya paham subjek baru. Tapi aku dapat cikgu yang hmm garang. Aku no hal ah dengan orang garang berapa tahun aku belajar memang dah lali kene marah. Tapi yang ni dia lain sikit, dia explain kat depan dia bagi latihan kalau kau tanya dia akan explain macam tadi cuma guna tone berbeza then nak tak nak kau kene setuju sebab kalau tanya lagi sekali mungkin explanation dia makin kurang dan marah dia makin banyak salah kan aku sebab tak fokus aku cuma takleh ngam ngan nombor. Haritu aku kene buat latihan kat depan, secara on the spot. Aku dengan knowledge zero pergi depan, clueless. And guess what, fml. Aku cakap "Cikgu, tak reti." then dia jeling aku dia cakap "Tanya ah kawan awak yang markah tinggi-tinggi." then aku pusing belakang mintak tolong kat cina ni sebab markah dia paling tinggi then dia kata taktau haduh bullshit. Then nasib baik laki kelas aku baik, diorang tolong then aku tulis silap dia marah aku...suruh padam tulis balik padam tulis balik padam tulis balik then aku fedup aku tulis buruk-buruk. Cikgu tu kata nak terajang muka ah nak tampa ah. Kesah pulak aku. Tau marah dia je. Aku tau ah aku salah sebab tak reti addmath, tapi ce diam bila aku tengah buat. F.

Keenam, aku ada 4 FAIL. Aku kalau orang tanya aku fail berapa aku tak kisah pun nak kasitau. Nak malu apa. Then bila orang tanya aku sedih ke tak aku jawab tak, sebab taknak orang yang tanya tu rasa down sebab mungkin dia lagi teruk pada aku tapi mostly yang tanya aku tu semua nya cerdik-cerdik. Aku kekadang rasa terkecuali gak sebab ye ah diorang kalau bincang, bincang pasal math, addmathm which is boring to me. Aku punya otak tak cukup memori untuk subjek yang aku fail ni, diorang mungkin 32GB sebab tu boleh masuk je. Tapi bila pikir balik, aku ni more to kemahiran daripada belajar tapi belajar ni kalau aku usaha aku boleh cuma usaha aku kene lebih sikit ah, contoh cam kawan aku dah hebat basic math...aku yang basic pun sangkut jadi memang lambat sikit progress aku nak A. Bagi aku penambahan plus dan minus kat huruf A tu bullshit. Please.



Tapi, dalam banyak-banyak bullshit yang aku kene hadap ni. Aku ada lagi kawan yang sanggup dengar, well ada beza orang ikhlas dengar dengan tak. Aku pun tak paham kenapa aku usaha sangat nak tolong orang supaya rasa selesa mungkin sebab aku taknak aku rasa macam tu? Aku rasa ada baik jugak ada buddies laki yang sekepala. Sebab cara laki fikir lain sikit. So banyak membantu ah. Suhana pun thanks ah tolong aku went through all these bullshit.

Jadi apa yang aku perlu cakap setiap kali ada bullshit ialah.....


Tapi kadang-kadang...